Jak sobie radzić z obiekcją „nie mam czasu” ?

Obiekcje są zawsze tą nieprzyjemną stroną biznesu. Usłyszysz kilka pospolitych i kilka nowych, które sprawią, że potrząśniesz głową w zakłopotaniu. Ale jeśli możesz rozbić obiekcje potencjalnego klienta lub kontrahenta, jesteś o krok bliżej do zamknięcia transakcji.

Nie pozwól, aby obiekcje Cię przeraziły. Pamiętaj, że najgorszym wynikiem będzie usłyszenie „nie”. Wstajesz i zaczynasz z następną osobą.

Nigdy nie pozwól, aby obiekcje odciągnęły Cię od Twojego celu (sukcesu).

Z większością z nich w bardzo prosty sposób sobie poradzisz, a słowo NIE, nie świadczy o odmowie Tobie, a Twojemu biznesowi, czy produktowi, który oferujesz, nic personalnego… no chyba, że jesteś nachalna/y w tym co robisz, wtedy po prostu możesz kogoś zniechęcić 😉

Ludzie komunikują się na wiele różnych sposobów. Mogą zadawać pytania, zgłaszać uwagi i zgłaszać zastrzeżenia, ale są i tacy, którzy wiele przemilczą.

Te kwestie będą kluczowe:

• Zawsze słuchaj (słuchaj więcej niż mówisz, w końcu ucha masz dwa, usta tylko jedne)
• Zadawaj pytania (nie zarzucaj pytaniami, zapytaj i czekaj na odpowiedź)
• wykazuj związek z produktem (opowiedz swoje doświadczenia, historie)
• Rozwiąż ich problem (pokaż, że znasz na to rozwiązanie)

Dziś spróbujemy rozłożyć obiekcję:

„Nie mam czasu, jestem zbyt zajęty/a”

(ludzie często boją się próbować nowych rzeczy, nieznanych rzeczy, często są też zapracowani)

Co możesz odpowiedzieć:

-Gdybym pokazała Ci jak to zrobić w trakcie tego czasu co na co dzień masz, to czy chciałbyś usłyszeć trochę więcej?

– Doskonale Cię rozumiem, bo kiedy zaczynałam, też nie miałam pewności, czy uda mi się to połączyć z moimi codziennym życiem i pracą na etacie. To bardzo częsta sytuacja u wielu ludzi, większość z nas pracuje z marketingu w niepełnym wymiarze (10-15h tygodniowo)– tu możesz opowiedzieć czyjąś historię, jak to było z tą osobą.

– Możesz również wskazać tej osobie, że pasuje do marketingu w związku z tym co i tak już na co dzień robi (kontakt z  ludźmi, klientami, zamykanie sprzedaży, rekrutacja w  firmie, zarządzanie ludźmi, tworzenie narzędzi, organizacja czasu i pracy itp.).

– Zapytaj, jak myśli, czy warto jest przeznaczysz trochę swojego cennego czasu na coś, co może zapewnić im później dochód do końca życia? Może warto przeznaczyć na to jakiś dodatkowy czas? 

– Możesz również zapytać o to, czy jeśli nadal będzie robić, to, co robi do tej pory, to czy w przeciągu kolejnych 5ciu lat będzie miała więcej czasu dla siebie i rodziny? Pokaż w tym momencie, w jaki sposób MLM może faktycznie dać jej w przyszłości więcej wolności w zarządzaniu własnym czasem na robieniu tego co lubi.

– Kolejną rzeczą o którą możesz spytać, to czy pracując ciężko na obecnym stanowisku realizuje czyjeś marzenia, czy przybliża ją to do własnych?

Mam nadzieję, że te wskazówki będą dla Ciebie przydatne, a już niedługo… omówimy kolejną obiekcję 🙂

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *